Det er sgu´ hårdt at være Napoli-fan for tiden. Ikke at vi ikke får point, men der er virkelig drama for pengene. Der smides point, de hentes ind igen, vi kommer foran, så bagud... Det´ fo´bold !!!
Nu ubesejret i 9 kampe. Havde været super med 2 sejre mere.
En helt usædvanlig tæt serie A, hvor halvdelen af ligaens hold har 23-25 point !!!
Vi er med i kampen. Gud ske tak og lov, Mazzari og hans hårdtarbejdende trup.
Igår var 10. kamp med Mazzarri ved roret. Han og Napoli har endnu sit første nederlag til gode med ham i trænersædet. Et fuldstændigt fantastisk scenarie, men næsten ikke turde havet drømt om med kampe mod Juve, Viola, Milan..
Med gårsdagens sejr er vi nu "lidt optimistisk" blot 4 point fra 2. pladsen i Serie A. Det er pt. Milan der indtager den plads og de har dog spillet en kamp mindre, men alligevel.
Hvis vi fortsætter med samme pointhøst under Mazzarri som tilfældet har været det i de 10 første kampe, så kommer vi i Champions League.
Og en deltagelse i CL, vil nok også betyde at der skal ske forbedringer på San Paolo, som man må sige det trænger til.
Vi er 1 point bag Merda (Roma), som indtager den CL-givende 4. plads.
I år skal det være! Noget af en rutchebanetur, men alligevel.
Nu fortsætter vi jo næppe med at være ubesejrede i resten af sæsonen, men mindre kan nok også gøre det. Konkurrencen er hård og jeg vil være helt tilfreds med en europa league plads.
Nu fortsætter vi jo næppe med at være ubesejrede i resten af sæsonen, men mindre kan nok også gøre det. Konkurrencen er hård og jeg vil være helt tilfreds med en europa league plads.
Ja, jeg vil også være ganske tilfreds med Europa League, men vi skal helt sikkert med vores nuværende position og form, gå efter en plads blandt de fire første. Der er et stort felt i år, og vi skal udnytte at hold som Roma Merda og Viola ikke har været så stærke og stabile som sidste sæson.
De to har vi i øvrigt hjemme på San Paolo hvor 6 point i sådanne kampe vil betyde alverdens.
Vi møder idag hjemme på San Paolo Simon Kjær og co. fra Palermo. I midtugen røg de ud til Lazio ligesom vi gjorde til Juve.
Der er derfor udsigt til genrejsning for begge mandskaber i aftenens kamp, der bliver spillet kl. 20.45. - Så vi kan tillade os at forvente en fed stemning, i et sydens derby.
3 point ville være lækkert, men det bliver en svær kamp.
Omkring 50.000 vil fylde tribunerne og truppen ser ud som følger:
Til din orientering så er Datolo ikke syg, men han er udlejet til Olympiakos og Kjær er i karantæne.....
Når det så blevet anonceret så sent som igår mht. Datolo, læste blot at han ikke var udtaget på baggrund af sygdom på den officielle, så det må være blevet bekræftet kort tid efter.
Ærgeligt også mht. Kjær, havde sådan glædet mig til at se hvordan han ville klare opgaven mod en for tiden sprudlende offensiv.
Jeg fortsår faktisk ikke rigtigt, at vi lejede Datolo ud - han har gjort det virkeligt fint som offensiv indhopper. Men ok, der skal vel også lidt penge i kassen.
I øvrigt så har vi ifølge ESPN det andet højeste tilskuergennemsnit i Serie A. Næsten 45.000 følger i gennemsnit for vores kampen, hvilket må siges at være ret så flot.
Kun mestrene Inter har fler, og vi snakker kun om små 2.000, vi har altså overhalet Milan med diverse verdensstjerner på holdet, og herefter er der et godt hop ned til Roma på 4. pladsen.
Skulle vi ikke lige se om vi kunne nappe 1. pladsen i denne henseende.
I øvrigt spiller vi jo idag mod Bergvold og Liverno. (udebane)
Joined: 28 Aug 2006Posts: 8231Location: Genova Gradinata Sud
Allerede mod Palermo skulle Napoli have tabt hvor i bruger en laser til at forstyre Miccoli så han ikke scorer på det straffespark, igen igår bliver der brændt et straffespark imod jer, og Livorno havde flere chancer til at scorer på både ved Lucarelli og Tavano både i tv så jeg det igår aftes og hørte det i radioen, tør det sidste jeg er det er at være bange for folk fra Napoli..
I er de bedste Ultras i hele Italien alle er bange for jer når i selv siger det HAHAHAHAHAHA, jeg har set Napoli fans løbe gennem gaderne både i Genova, Rom og Cagliari pga de var bange for at få tæsk, der er ingen der er bange for en flok taber fra Napoli.
_________________ U.C. SAMPDORIA ORGOGLIO DI GENOVA
Du har virkelig probleme med at forstå, hvad folk skriver i deres indlæg. Ultras? At være bange? Tæsk? Så vidt jeg kan læse, har jeg slet ikke skrevet om disse emner … Har du nogensinde hørt om ordet OBJEKTIVITET? Det er det du mangler; du kan ikke være objektiv og indrømme, at Napoli gør det rigtig godt. Enten det eller har du ikke forstand på fodbold. Men da jeg kan fornemme, at du rent faktisk HAR forstand på fodbold, må det være det første. Jeg har ikke ligefrem sympati for et hold som Roma, men jeg kan da ikke det ’held’, at de ligger nr. 3! Det handelr bare om at indrømme, at de spiller godt. Lidt held er det altid godt at have … Laser mod Miccoli??? Det er bare en anden historie for at kaste mudder over Napolis rygte. Han skulle slet ikke have sparket, hvis han var forstyrret af laser. Han skulle have sagt det til dommer. Men det gjorde han ikke, fordi der ikke var noget laser. Han skal bare indrømme, at han brændte et straffespark.
Men det er typsik! Så snart det kører for Napoli, såskynder alle antinapolitanere sig at svinet byen og tilhængerne til, fordi de får ondt et vist sted. Det tager jeg som en ekstra nydelse
Napoli gør det godt det er vi enige om og det indrømmer jeg med glæde, men at i har været heldige i et par kampe med at få point det ved du som jeg gør Juventus bagud 2-0 vinder i med 2-3, bagud mod Milan 0-2 fik uafgjort, i Cagliari bagud med 3-2 og får 1 point i overtiden hvis det ikke at have heldet på sin side så ved jeg ikke hva det er, jeg har ikke set andre hold få så mange point på den måde jeg tvivler på du troede på at i vandt i Torino mod Juve da i var bagud.
Roma spiller godt og det har de gjort de sidste 3 år uden at tag noget fra dem med eller uden Totti.
Den med laseren var fremme flere steder både i tv og i medierne og det er ikke første gang det er sket i Napoli det ved du også.
Om det køre for Napoli eller ej eller om det køre for Juve, Genoa eller ej så er hadet til de hold det samme fra min side som det var i 1990 og som det var i sidste sæson der er ingen forskel, selvfølgelig skal man nyde sit holds succes alt andet vil være dumt specielt når i ikke har lagt deroppe i de sidste 20 år og mere til specielt efter en tur i Serie C og et par år i Serie B.
Jeg har lært at forholde mig kritisk over for medierne, især i Italien. Så jeg køber ikke hver en ting de skriver i aviser eller viser i fjernsynet.
En kamp varer 90 minutter + overtid, så kan man score inden dommer fløjter kampen slut, tæller målene. Jeg vil sige, at det tværtimod ikke er held, men stædighed og vindelyst, som får holdet til at kæmpe for at score. Ifølge din teori, er det Cagliari som var heldig og vende et 0-2 til 3-2. Jeg synes faktisk, at vi har smid to point i Cagliari, hvis jeg tager i betragtning at vi førte 0-2, men hejmmeholdet kæmpede hårdt og det lykkedes dem at score tre gange. At vi scorer i sidste sekund, er det igen tegn på et stærkt og meget lidt opgivende hold.
Vi har fortjent at vine i Torino mod Juve. Det er rigtigt, det havde jeg ikke regnet med (på det tidspunkt), med dette gjorde kun sejren sjovere. Det samme gælder kampen mod Milan.
Du kan hade Napoli alt det du ved, men du skal være objektiv og indrømme at det ikke er held, der står bag Napolis resultater. Hvis du mener, at du er objektiv, så skal du ikke skrive det i Napolis forum, for ellers er det blot en billig provokation.
Cagliari er et stærkt hold ligegyldigt hvordan man vender og drejer den et hold der laver 3 kasser på San Siro mod Milan det viser at de er stærke og har klasse, jeg så kampen mellem Cagliari-Napoli jeg mener ik Cagliari stjal noget i den kamp, vi så mod Roma at de kan vende 0-2 til point som også var fortjent og at spille på Sardinien er ikke let for nogen som helst i Serie A.
Klart skal man ik tro på alt hvad aviserne og tv siger i Italien det ved alle italiener at største delen af det de skriver og siger er løgn
Noget er held og en del er godt spil fra Napolis side mod Bari vandt i også til sidst 43 min af 2 halveg, som sagt jeg har ik set ret mange hold lave så mange mål i de sidste min i en kamp som Napoli har gjort og mod Bari havde i ikke fortjent at vinde, mod Bologna scorer i efter 91 min, mod Cagliari efter 96 min til 3-3.
Jeg har andet at give mig til end at provokere det er jeg lidt for gammel til.
Selvfølgelig har vi været heldige. Nå man går 14 runder i træk uden nederlag med et hold som vores er man naturligvis lidt heldige. Vi har ikke den ene stjerne efter den anden og vi har brug for at være lidt heldige af og til.
Men Napoli opsøger heldet ved at kæmpe til sidste minut og vi har fået en træner, der åbenbart formår at sætter spillerne op på den rigtigt måde og få det bedste ud af spillere, der ikke tidligere har vist sig rigtigt gode på dette niveau (Bogliaciono, Grava, f.eks).
Udover held, høj kvalitet, god holdånd og alt det der, så har vi også fået en meget stabil målmand, der indgyder ro bagved. Vi spiller ikke altid verdensklasse fodbold, men i en række som serie a, hvor langt de fleste hold er meget velorganiserede og med kvalitetsangribere, kræver det styrke at gå gennem en stime som den vi oplever nu.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum